رواية_غرام_السلطان 3 حصري
الجزء_الثاني
جميلة " يحمر وجهها خجلا " : احم احم ، حضرتك تقصد معجب بلوحاتي .
فارس : لا يا جميلة انا معجب بيكي انتي .
جميلة : تقصد ايه ؟
فارس : اقصد اني اكون سعيد جدا لو قبلتي نتجوز .
جميلة " بدهشة ممزوجة بخجل " : نتجوز !!!
فارس : ايوه ، احنا الاتنين بيجمعنا نفس شعور الوحدة بعد جواز بنتك ، ده غير ان اهتمامتنا فنية زي بعض ، اعتقد اننا ممكن يكون بينا توافق ونعيش حياة هادية وسعيدة .
جميلة : لكن انا مبفكرش في الجواز !!
فارس : ياريت تفكري ، صدقيني انا بقدرك جدا واتمني من كل قلبي انك توافقي وتديني الفرصة اسعدك والاقي سعادتي معاكي .
للكاتب عادل عبد الله
جميلة : انا يا استاذ فارس .....
فارس : ارجوكي يا جميلة فكري قبل ما تردي عليا ، خدي وقتك وفكري برحتك وانا منتظر ردك واكون اسعد انسان في الدنيا لو وافقتي .
في منزل غرام و باسل
يجلس باسل مع زوجته غرام في اجواء رومانسية وسط اضواء الشموع ثم يفاجئ باتصال من والدته ...
شيماء : ازيك يا باسل ؟ كده ياباسل تعدي الايام دي كلها ومسمعش صوتك غير مرتين !!!
باسل : اسف يا حبيبتي حاولت اتصل بيكي كتير لكن الشبكة كانت مش بتجمع .
شيماء: بتضحك عليا يا واد ؟ شبكة ايه اللي مش بتجمع !!
باسل " يضحك " : معلش يا ماما سامحيني ، من هنا وجاي هتزهقي مني اتصالات .
شيماء : رجعتوا من السفر ولا لسه ؟
باسل : ايوه رجعنا يا ماما .
شيماء : انا عازماكم بكره علي الغدا .
باسل : حاضر يا ماما .
يغلق باسل محادثته مع والدته ثم يقول : ماما بتسلم عليكي يا غرام وعزمانا علي الغدا بكره عندها .
غرام " باقتضاب " : لازم نروحلها ؟!
باسل : طبعا يا حبيبتي علشان متزعلش .
غرام : طيب ما تروح انت ؟!!
باسل : مينفعش يا حبيبتي ماما تزعل .
غرام : خلاص روحلها انت .
باسل : واشمعني روحت معاكي عند مامتك ؟؟!!
غرام : خلاص يا باسل هروح معاك وامري لله .
باسل : غرام مش عايزين العلاقات مع اهلنا تكون متوترة كده من اولها !!
غرام : انت مشوفتش مامتك كانت بتبص عليا وعلي ماما ازاي في الفرح ؟
باسل : ياريت بلاش ناخد كل حاجة بحساسية كده علشان زي ما قولتلك علاقتنا بأهلنا متتوترش من اولها .
غرام : حاضر يا باسل انا هعمل اللي يرضيك ، اهم حاجة مامتك تتعامل معايا بشكل طبيعي وتنسي خلافاتها القديمة مع ماما .
في منزل جميلة
تعود جميلة من المعرض بعدما استطاعت لباقته وشياكته في الحديث جذبها اليه كثيرا .
بدلت ملابسها وجلست امام المرآه تفكر جديا في الأمر ...
ماذا عن باقي عمرها ؟ احقا تستطيع ان تعيشه وحيدة ؟!! لقد مر اسبوعان شعرت فيهم بالملل والوحشة كثيرا فماذا لو اطال الله عمرها لثلاثين او اربعين عاما ؟!!!
فارس ذلك الفنان الموهوب الذي لم تعرفه من قبل الا عن بعد ، ياله من رجل يتمتع بالكثير من اللباقة و يتبع....
باقي القصة كامله في اول تعليق
الجزء_الثاني
جميلة " يحمر وجهها خجلا " : احم احم ، حضرتك تقصد معجب بلوحاتي .
فارس : لا يا جميلة انا معجب بيكي انتي .
جميلة : تقصد ايه ؟
فارس : اقصد اني اكون سعيد جدا لو قبلتي نتجوز .
جميلة " بدهشة ممزوجة بخجل " : نتجوز !!!
فارس : ايوه ، احنا الاتنين بيجمعنا نفس شعور الوحدة بعد جواز بنتك ، ده غير ان اهتمامتنا فنية زي بعض ، اعتقد اننا ممكن يكون بينا توافق ونعيش حياة هادية وسعيدة .
جميلة : لكن انا مبفكرش في الجواز !!
فارس : ياريت تفكري ، صدقيني انا بقدرك جدا واتمني من كل قلبي انك توافقي وتديني الفرصة اسعدك والاقي سعادتي معاكي .
للكاتب عادل عبد الله
جميلة : انا يا استاذ فارس .....
فارس : ارجوكي يا جميلة فكري قبل ما تردي عليا ، خدي وقتك وفكري برحتك وانا منتظر ردك واكون اسعد انسان في الدنيا لو وافقتي .
في منزل غرام و باسل
يجلس باسل مع زوجته غرام في اجواء رومانسية وسط اضواء الشموع ثم يفاجئ باتصال من والدته ...
شيماء : ازيك يا باسل ؟ كده ياباسل تعدي الايام دي كلها ومسمعش صوتك غير مرتين !!!
باسل : اسف يا حبيبتي حاولت اتصل بيكي كتير لكن الشبكة كانت مش بتجمع .
شيماء: بتضحك عليا يا واد ؟ شبكة ايه اللي مش بتجمع !!
باسل " يضحك " : معلش يا ماما سامحيني ، من هنا وجاي هتزهقي مني اتصالات .
شيماء : رجعتوا من السفر ولا لسه ؟
باسل : ايوه رجعنا يا ماما .
شيماء : انا عازماكم بكره علي الغدا .
باسل : حاضر يا ماما .
يغلق باسل محادثته مع والدته ثم يقول : ماما بتسلم عليكي يا غرام وعزمانا علي الغدا بكره عندها .
غرام " باقتضاب " : لازم نروحلها ؟!
باسل : طبعا يا حبيبتي علشان متزعلش .
غرام : طيب ما تروح انت ؟!!
باسل : مينفعش يا حبيبتي ماما تزعل .
غرام : خلاص روحلها انت .
باسل : واشمعني روحت معاكي عند مامتك ؟؟!!
غرام : خلاص يا باسل هروح معاك وامري لله .
باسل : غرام مش عايزين العلاقات مع اهلنا تكون متوترة كده من اولها !!
غرام : انت مشوفتش مامتك كانت بتبص عليا وعلي ماما ازاي في الفرح ؟
باسل : ياريت بلاش ناخد كل حاجة بحساسية كده علشان زي ما قولتلك علاقتنا بأهلنا متتوترش من اولها .
غرام : حاضر يا باسل انا هعمل اللي يرضيك ، اهم حاجة مامتك تتعامل معايا بشكل طبيعي وتنسي خلافاتها القديمة مع ماما .
في منزل جميلة
تعود جميلة من المعرض بعدما استطاعت لباقته وشياكته في الحديث جذبها اليه كثيرا .
بدلت ملابسها وجلست امام المرآه تفكر جديا في الأمر ...
ماذا عن باقي عمرها ؟ احقا تستطيع ان تعيشه وحيدة ؟!! لقد مر اسبوعان شعرت فيهم بالملل والوحشة كثيرا فماذا لو اطال الله عمرها لثلاثين او اربعين عاما ؟!!!
فارس ذلك الفنان الموهوب الذي لم تعرفه من قبل الا عن بعد ، ياله من رجل يتمتع بالكثير من اللباقة و يتبع....
باقي القصة كامله في اول تعليق
رواية_غرام_السلطان 3 حصري
الجزء_الثاني
جميلة " يحمر وجهها خجلا " : احم احم ، حضرتك تقصد معجب بلوحاتي .
فارس : لا يا جميلة انا معجب بيكي انتي .
جميلة : تقصد ايه ؟
فارس : اقصد اني اكون سعيد جدا لو قبلتي نتجوز .
جميلة " بدهشة ممزوجة بخجل " : نتجوز !!!
فارس : ايوه ، احنا الاتنين بيجمعنا نفس شعور الوحدة بعد جواز بنتك ، ده غير ان اهتمامتنا فنية زي بعض ، اعتقد اننا ممكن يكون بينا توافق ونعيش حياة هادية وسعيدة .
جميلة : لكن انا مبفكرش في الجواز !!
فارس : ياريت تفكري ، صدقيني انا بقدرك جدا واتمني من كل قلبي انك توافقي وتديني الفرصة اسعدك والاقي سعادتي معاكي .
للكاتب عادل عبد الله
جميلة : انا يا استاذ فارس .....
فارس : ارجوكي يا جميلة فكري قبل ما تردي عليا ، خدي وقتك وفكري برحتك وانا منتظر ردك واكون اسعد انسان في الدنيا لو وافقتي .
في منزل غرام و باسل
يجلس باسل مع زوجته غرام في اجواء رومانسية وسط اضواء الشموع ثم يفاجئ باتصال من والدته ...
شيماء : ازيك يا باسل ؟ كده ياباسل تعدي الايام دي كلها ومسمعش صوتك غير مرتين !!!
باسل : اسف يا حبيبتي حاولت اتصل بيكي كتير لكن الشبكة كانت مش بتجمع .
شيماء: بتضحك عليا يا واد ؟ شبكة ايه اللي مش بتجمع !!
باسل " يضحك " : معلش يا ماما سامحيني ، من هنا وجاي هتزهقي مني اتصالات .
شيماء : رجعتوا من السفر ولا لسه ؟
باسل : ايوه رجعنا يا ماما .
شيماء : انا عازماكم بكره علي الغدا .
باسل : حاضر يا ماما .
يغلق باسل محادثته مع والدته ثم يقول : ماما بتسلم عليكي يا غرام وعزمانا علي الغدا بكره عندها .
غرام " باقتضاب " : لازم نروحلها ؟!
باسل : طبعا يا حبيبتي علشان متزعلش .
غرام : طيب ما تروح انت ؟!!
باسل : مينفعش يا حبيبتي ماما تزعل .
غرام : خلاص روحلها انت .
باسل : واشمعني روحت معاكي عند مامتك ؟؟!!
غرام : خلاص يا باسل هروح معاك وامري لله .
باسل : غرام مش عايزين العلاقات مع اهلنا تكون متوترة كده من اولها !!
غرام : انت مشوفتش مامتك كانت بتبص عليا وعلي ماما ازاي في الفرح ؟
باسل : ياريت بلاش ناخد كل حاجة بحساسية كده علشان زي ما قولتلك علاقتنا بأهلنا متتوترش من اولها .
غرام : حاضر يا باسل انا هعمل اللي يرضيك ، اهم حاجة مامتك تتعامل معايا بشكل طبيعي وتنسي خلافاتها القديمة مع ماما .
في منزل جميلة
تعود جميلة من المعرض بعدما استطاعت لباقته وشياكته في الحديث جذبها اليه كثيرا .
بدلت ملابسها وجلست امام المرآه تفكر جديا في الأمر ...
ماذا عن باقي عمرها ؟ احقا تستطيع ان تعيشه وحيدة ؟!! لقد مر اسبوعان شعرت فيهم بالملل والوحشة كثيرا فماذا لو اطال الله عمرها لثلاثين او اربعين عاما ؟!!!
فارس ذلك الفنان الموهوب الذي لم تعرفه من قبل الا عن بعد ، ياله من رجل يتمتع بالكثير من اللباقة و يتبع....
باقي القصة كامله في اول تعليق
0 التعليقات
0 المشاركات
31 مشاهدة
0 معاينة